ALLA VILL SE DIG DALA NU SOM HÅKAN HELLSTRÖM

Håkan Hellström, tårar och leénden. Allt funkar till hans musik. Min gud. Han sjunger orden jag har i mitt hjärta, dom jag aldrig kanske vågar erkänna eller dom känslor jag bara int kan förvandla till ord. Några få fina rader från några få av hans så många underbara låtar.

''dom kunde säga vad som helst till mig. dom kunde dra åt helvete. men ett enda ont ord om dig har alltid fått mig upp i ringen'' /Ur Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din

''fanns det en plats i hennes värld för två? snälla skicka ett vykort för jag undrar så. och jag undrar vad som hände i vår del av stan'' / Ur Nu kan du få mig så lätt

''blitt sparkad runt några gånger som en del måste bli för att fatta vad som betyder nåt och vem som går att lita på men när du var med mig musiken slutade aldrig. du bara får mig att hänga, hänga kvar''/ Ur Du är snart där

''vad jag bryr mig om nu är att se som i slow-motion när du går sönder inuti så som jag gjorde nyss. vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig även om jag inte kommer tillbaks till dig''/ Ur Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

''när du dunkade mitt huvud i stengolvet kändes det bara riktigt på nått sätt, jag hörde nån säga där inne du kommer inte stanna här länge''/ Ur River en vacker dröm

''sluta dröm om det ljuva livet, vi kommer aldrig vara med om det och be aldrig mer om ursäkt för sakerna du aldrig gjorde''/ Ur Kom igen Lena



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0